Ofte stilte spørsmål

Produktpleie og generell informasjon

Kan produktene vaskes i oppvaskmaskin?Ja, alt som er porselen + Under Sandbolle kan vaskes i oppvaskmaskin. Keramikken bør vaskes for hånd.

Hvis jeg begynner å samle på Krum serviset, vil fargene være tilgjengelig i god tid fremover? Disse produktene har vi designet slik at det er fint å matche ulike farger sammen, og vi har en fargepalett som gir gode kombinasjoner. I middagstallerkenene vil vi holde på de fargene vi har og produsere disse så fremst ikke noe uventet skjer med produksjonen av disse. For de mindre tallerkenene så vil vi kanskje bytte ut noen farger etter hvert, men vi er alltid påpasselige med at nye farger går fint inn i kolleksjonen. Om du ønsker en utgått farge i porselenet som vi produserer selv så vil vi kunne produsere flere på bestilling mot forhåndsbetaling.

Jeg synes det er utfordrende å bestemme meg for farger, kan jeg få hjelp? Ja, selvfølgelig vil vi hjelpe deg! Send oss en mail til post@ipservice.no eller ring oss på +47 909 32 860 så vil vi gi deg gode råd på hvilke farger og produkter som passer best sammen.

Kan porselenet knuse og få sprekker? Porselenet vårt brennes høyt og er derfor veldig sterkt, men om du skulle være uheldig å miste et produkt, eller slå det bort i noe kan det knuses, dannes sprekker eller gå av biter i overflaten, akkurat som glass. På samme måte som glass vil også porselenet kunne knuse om det blir utsatt for store temperatursvingninger. Om du behandler porselenet ditt forsiktig vil det vare i lang tid.

Porselenet har mørkere streker noen steder, hvorfor skjer dette? Vårt porselen er gjennomfarget. Det betyr at vi blander fargepigmenter inn i selve porselensmaterialet i stede for å glasere det utenpå med farge. Noen ganger vil ikke fargen være helt utblandet og det vil resultere i marmorering i produktet, spesielt i de mørkeste fargene kan dette være fremtredende. Vi synes dette er en vakker effekt og et bevis på høy kvalitet og håndverk!

Jeg opplever ulikheter i samme farge på koppene, hvorfor skjer dette? Det kan være flere årsaker til at det er små fargenyanser i samme farge; i ovnen kan det være temperaturforskjeller i forhold til hvor produktene er plassert, noe som kan påvirke fargene noe. Vi lager også våre ene farger, og for hver gang vi blander fargepigmenter kan det bli små forskjeller i mengdene. Dette er bare et bevis på at vår produksjon er manuell.

Jeg har fått flekker på utsiden av koppen, hvordan kan det fjernes? Flekkene skal løsne i oppvaskmaskinen. Hvis du allerede har kjørt de i maskinen,vil vi anbefale å bruke en “magisk svamp”, natron eller kremrens.

Blir koppene varme? Koppene våre er skrå, så du fyller aldri helt opp til kanten. Da kan du holde i den øverst om du skal flytte koppen og drikket er glovarmt. Når drikket er slik at du kan drikke det, så kan du fint holde i den også.

Vil porselenet ripe? Når du stabler tallerkener eller boller, kan det oppstå riper på grunn av at den uglaserte overflaten gnis mot den glaserte overflaten. For å unngå riper anbefaler vi å stable med filt, klut eller skum mellom hvert element. Hvis du er bekymret for skraper og ikke vil bruke filt, anbefaler vi at du velger lysere farger.

Koppen min sprakk – er det reklamasjon? Materialet vi produserer er knuselig, og kan også få sprekker uten at det nødvendigvis synes med én gang om det får et slag under bruk. Så lenge koppen har vært i bruk er ikke dette noe vi kan ta i reklamasjon.

Hvor produseres produktene til MENT? Det aller meste av det gjennomfargede porselenet vårt produseres i vår egen produksjon på Fåberg, men vi har en fabrikk i Portugal som hjelper oss med noen utvalgte produkter. All keramikken vår produseres i Portugal. Beite-kolleksjonen og våre telysestaker i glass er også produsert i Portugal.

Nettbestilling og gaver

Kan jeg bestille over telefon eller mail? Ja, det kan du! Ring oss på +47 909 32 860 eller send oss en mail til post@ipservice.no så tar vi i mot bestillingen din. Ordren forhåndsbetales med vipps eller Paypal eller vi sender en faktura som forhåndsbetales før varene sendes.

Hvor lang tid tar det å få bestillingen min? Om det er oppgitt i nettbutikken at vi har produktet på lager, så vil ordren din bli sendt  fra oss innen 3 virkedager. Om produktet er oppført som bestillingsvare produserer vi produktet fortløpende og sendes fra oss innen 14 virkedager. Våre transportører bruker 1-15 virkedager på å levere pakken til deg.

Jeg sliter med nettsiden, hvem kan jeg kontakte? Da kan du sende oss en mail til post@ipservice.no så svarer vi deg så fort vi klarer, eller du kan ringe oss på +47 909 32 860

Jeg ønsker å kjøpe en gave, er dette mulig i nettbutikken? Ja, du kan kjøpe gaver i vår nettbutikk som sendes direkte til gavemottaker. Da velger du gavemottaker som leveringsadresse og ønsker du at vi skal pakke ordren inn med gavepapir skriver du dette i ordrenotatet, så gjør vi det helt gratis!

Jeg ønsker å endre ordren min som enda ikke er sendt, er dette mulig? Ja, ring oss på +47 909 32 860 eller send mail til post@ipservice.no så hjelper vi deg!

Frakt og bytting av varer

Hvor mye koster frakten i nettbutikken? Fast fraktpris er kr 50 innen Norge og fri frakt på ordre over kr 500. For utland er fast frakt kr 350 og fri frakt på ordre over kr 3000.

Sender dere varer utenfor Norge? Ja, det gjør vi. Opplever du at landet ditt ikke står på listen i nedtrekksmenyen hvor du legger inn adressen din så kontakt oss på mail til post@ment.no så skal vi beregne fraktkostnad til din destinasjon.

Hva gjør jeg om ordren min kommer og noe er knust? Vi pakker varene våre godt og opplever sjeldent at leveringer blir knust, men uhell kan dessverre skje. Om du opplever dette så kontakt oss på post@ment.no med bilde av varen, så erstatter vi selvsagt produktet.

Kan jeg bytte ordren min, eller angre meg? Ja, du kan bytte varene til noe annet om du ønsker det. Send oss en mail om dette til post@ment.no og returnér varen trygt til oss, så sender vi det du vil bytte når vi har mottatt pakken din. Du har 14 dagers angrerett på ordre i nettbutikken. Fyll ut angrerettskjema og send oss pakken trygt tilbake. Når vi har mottatt ordren din i retur ubrukt og uskadet vil vi annullere kjøpet ditt.

Kan jeg bytte en vare hos dere som er kjøpt i en annen butikk? Ja, du kan bytte varene til noe annet om du ønsker det. Send oss en mail om dette til post@ment.no og returnér varen trygt til oss, så sender vi det du vil bytte når vi har mottatt pakken din med produktet ubrukt og uskadet. Du må også gjerne komme innom og bytte i butikken vår på Fåberg, der har vi stort utvalg og hjelper deg gjerne!

Henting i butikk

Kan jeg bestille i nettbutikken og hente ordren min på Fåberg? Ja, det kan du! Når du er i utsjekk så velger du «hent varen i vår butikk på Fåberg». Du vil deretter få en sms når ordren din er pakket og klar til opphenting. 

Gå til netttbutikken